De eerste week - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Sophie

09 Februari 2015 | Ierland, Ennis

Een nieuw berichtje uit het dit keer niet zo zonnige Ennis. Mijn week was erg divers en bestond uit het oppassen op de kinderen, mijn eerste avonturen on my own, heerlijke wandelingen, de eerste ontmoeting met de au pair in mijn straat en een flinke verkoudheid.

Maandag was ik de ochtend vrij en besloot ik op eigen houtje naar de winkels te gaan. Maar hoe ging die route nou ook al weer? We hadden hem wel met de auto gereden, maar te voet is dat toch wel een ander verhaal. Dus... Gelukkig heb ik ook een Iers telefoon gekregen met beltegoed, just in case ik verdwaal of er wat is. Met Google Maps even opgezocht en off we go. Echt veel tijd had ik niet, want ik moest om 12 uur weer terug zijn. Dinsdag had ik Rae de hele dag, wat soms best lastig was omdat ze me natuurlijk nog niet zo goed kent. En ze heeft soms een hele sterke eigen wil, waardoor er al wat krokodillentranen gevloeid zijn.

Woensdag was ik overdag vrij en was ik weer naar de winkels gelopen. Echt een leuk stadje, waarvan ik mijn lievelingswinkel al snel heb ontdekt: de Dunnes. Het ziet er uit als een soort V&D en zelf beschrijven ze het als "Fashion, Home, Food". Mét een heeeeeele grote supermarkt! Wauw. Je kunt hier bijv. hammen aan een stuk kopen! Het was super lekker weer, dus met het zonnetje in de rug besloot ik een stukje langs de rivier de Fergus te lopen, die dwars door Ennis stroomt. Lovely! Ook hebben ze twee fietsen in het schuurtje staan die daar lekker stonden te verstoffen, omdat niemand ze gebruikte. Sopje er over heen, banden opgepompt en gebruiksklaar waren ze!! Dit was ook de dag dat ik voor het eerst de andere au pair ontmoette. Ze heet Vanesa (Vanessa, heb ik in ieder geval nog een bijna-naamgenootje hier!) en komt uit Spanje. Ze woont in dezelfde estate als ik. Alles hier heet estate, dat is kleiner dan een wijk maar vaak groter dan een straat. 's Avonds voor het eerst in mijn eentje geprobeerd om de kinderen naar bed te brengen, want Paul was werken en Mascha had een meeting. Maar dat was nog best wel lastig, want papa en mama kunnen dat natuurlijk veel beter!!

Donderdags was ik (alweer) vrij, omdat de kinderen op die dagen nog naar de childminder gaan. Daar ging ik...! Op mijn frisgewassen fiets, over de stoep naar het busstation. Ze zijn hier niet echt gewend aan fietsers. Er zijn bijvoorbeeld ook geen fietspaden en ze rijden natuurlijk links dus dat maakt het best gevaarlijk. Maar op de stoep is het veilig en prima te doen. Ik ben toen met de bus naar de Cliffs of Moher gegaan. Zoooo mooi. Gelukkig waaide het niet en scheen de zon volop, dus kon ik heerlijk over de kliffen wandelen. ❤️

Vrijdag wakker geworden met een snothoofd, he bah. Viel te verwachten met al die kinderbacillen! Samen met Vanesa en Fred (haar au pair kindje) naar het centrum gelopen voor een kopje thee. Verder het hele weekend rustig aan gedaan, om zo snel mogelijk beter te worden en dat leek te werken. Zaterdags een stukje met het gezin wezen wandelen. Ik heb nog nooit zo'n groen bos gezien!!! Echt suuuuper mooi. Gisteren nog een heel eind wezen wandelen met fijne muziek. Ik kwam er achter dat mijn ipod een stappentellerfunctie heeft... Die 6,3 km zat zo in de benen!

En zojuist heb ik K3 geïntroduceerd (die ik zelf nog helemaal mee kan zingen............ oei) en deden we "what's this in Needlands?". Schatttiiiggg. :)

  • 10 Februari 2015 - 10:11

    Vaness:

    Hey Sophie,


    Fijn deze update te lezen. En hoera voor de naamgenoot! :)

    Groet,
    Vaness

  • 10 Februari 2015 - 21:05

    Marye:

    Vrouwke!! Wat goed om te lezen hoe snel jij je draai vind en je dagen weet in te vullen. Super goed! Die profielpic op FB is sowieso jaloers makend.. ;-)

    Ga vooral zo door en heb veel plezier!
    xxx Liefss

  • 12 Februari 2015 - 18:26

    Danciëlle:

    hee chick!

    heel leuk om je eerste verslag te lezen! Mooi geschreven!
    Heel fijn dat je het zo goed maakt! =D Dat straal je ook helemal uit (op skype) :)

    xx Danciëlle

  • 15 Februari 2015 - 07:40

    Chrisje :

    Hey Sophie!

    Ze hebben het maar goed getroffen met zo'n au pair als jou, dat hoor ik al.
    Mooi geschreven.

    Heel veel plezier, en geniet er van.

    Groetjes Chris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3689

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 01 Juli 2015

The Dutchie in Ireland

Landen bezocht: