De kop is eraf!! - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu De kop is eraf!! - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!!

Blijf op de hoogte en volg Sophie

02 Februari 2015 | Ierland, Ennis

En dat was het eerste weekend. Eentje vol eerste indrukken, maar wel een hele fijne! Vrijdagmiddag vloog ik, na het afscheid met papa en mama, met een uurtje vertraging dan eindelijk naar Dublin. Wat een prachtige landing!! Rondom mij zaten erg gezellige mensen. Een stelletje waarvan zijn tweelingbroer naar Ierland geëmigreerd was, twee zussen die een weekendje weg gingen en een man of veertien die een pokertoernooitje gingen doen. Het was oprecht een fijne vlucht. Eenmaal in Dublin dan op zoek naar mijn bagage, het toilet en Paul. De airport zag er nog precies hetzelfde uit als in 2011, toen ik hier op vakantie ging. Met wat file onderweg waren we uiteindelijk rond 19u thuis. Eventjes gezeten en toen was het al bedtijd. Eén paar kindertandjes gepoetst en ze welterusten gewenst, daarna nodigde ze me uit om een wijntje te komen drinken op de bank en hebben we even tv gekeken met z'n drieën.

Zaterdags heb ik eerst heerlijk uitgeslapen, gedoucht, mijn koffers uitgepakt en alles een plekje gegeven (inclusief de tekeningen van de girls). Daarna zijn we gaan lunchen in het hotel, ik had de meest heerlijke Ceasar salad ooit!!! Meteen wat dingen van het stadje laten zien: echt knus en typisch Iers. Op de terugweg nog even wat knutselspullen gehaald bij een soort van Action. En toen thuis was er eindelijk wat rust om de cadeautjes uit Nederland te geven. En dat vonden ze helemaal super. Vooral de feeën-sjablonen, want blijkbaar kennen ze dat niet zo in Ierland. 's Avonds had Mascha gekookt en at ik voor het eerst lam, tradeditioneel met mint jelly. Een grappige, maar wel lekkere combinatie. De dag afgesloten met de rest van de serie Fortitude.

Op zondag werd ik om half 8, zoals verwacht en aangekondigd, gewekt door een heel zacht kinderstemmetje. Harlow ging daarna mijn kamer 'exploren', want dat vind ze helemaal het einde. Einde van de ochtend heerlijk een uur wezen wandelen met Mascha. Wat een prachtig uitzicht hier!!! Daarna nog met z'n allen bij een Italiaan pizza wezen eten, want dat doen zij vaak op zondag. Toen was het badtijd en daarna in de pyjama met wat chips tv kijken voor de meisjes. Daarna nog met de ouders een docu gekeken en toen lekker gaan slapen!

  • 02 Februari 2015 - 16:32

    Mariette:

    Hoi Sophie,
    Heel veel succes en plezier in Ierland

  • 02 Februari 2015 - 19:20

    Herman:

    Hoi Sophie,

    klinkt allemaal goed en lekker! Veel succes en zie je verhalen en foto's tegemoet.


  • 02 Februari 2015 - 20:01

    Vaness:

    Hey Sophie,


    Dat ziet er tof uit. Fijn dat je eerste dagen rustig verlopen zijn en je je draai aan het vinden bent. Leuke foto's ook!

    Ciao,
    Vaness

  • 02 Februari 2015 - 23:49

    Susan:

    Klinkt heel leuk en gezellig! Geniet ervan

  • 04 Februari 2015 - 20:53

    Gerrie En Piet:

    hoi Sofie,

    Ik lees het al: jij gaat het daar helemaal maken!
    Heel veel succes en plezier!

    Liefs van ons,
    Gerrie en Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 3665

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 01 Juli 2015

The Dutchie in Ireland

Landen bezocht: