In the meantime... - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu In the meantime... - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu

In the meantime...

Blijf op de hoogte en volg Sophie

06 Mei 2015 | Ierland, Ennis

Hi!
Geen bericht, goed bericht zullen we maar zeggen! Alweer een hele tijd niets geschreven, want er kwam steeds wat tussendoor óf (ik zal het maar eerlijk toegeven) ik had geen zin. De tijd gaat hier echt ontzettend snel en ik kan ook niet zo goed geloven dat de eerste drie maanden er toch echt al op zitten! In de afgelopen tijd wel veel dingen gezien en gedaan. In dit verslag zal ik jullie even bijpraten over maart.

Begin maart was Mascha vijf dagen weg naar Londen voor haar werk. In deze week heb ik meer dan anders voor de kinderen gezorgd, maar dat was erg leuk! Op de donderdag bleek dat ze de waterpokken hadden, acherm. Erg sneu om te zien. De komende dagen had ik dus twee zieke kindjes de hele dag thuis. Dat weekend gingen we met wat mensen een eindje fietsen. If I only knew. Ik had namelijk de Nederlandse fiets van Mascha meegenomen, maar er geen rekening mee gehouden dat Ierland geen Nederland is. Heuveltje op en af stond mij te wachten en ik had maar drie (!) versnellingen, in tegenstelling tot de anderen die op de mountainbike waren. Maar goed, de moed niet opgegeven en toch doorgezet. We fietsen eerst naar Mooghaun, een nagebouwd fort in de bossen, super gaaf om te zien maar ik had te veel bipspijn om goed te kunnen kijken...! Toen naar New Market on Fergus wat gegeten in een restaurant en weer terug naar Ennis. Hallooo spierpijn! 's Avonds een verjaardagsfeestje en op stap. Op zondag naar Lahinch, naar het strand met Mascha en de meiden. Overdag had ik een aantal hints naar mijn ouders gestuurd, waaant die donderdag erop kwam ik een weekendje naar huis.

De maandag er op terug naar Dublin, want dinsdag 17 maart is de Nationale Feestdag: St. Patricksday! Dat wilde ik natuurlijk niet missen. Maandag overdag besloot ik op pad te gaan en kwam ik een Irish Dancing Festival tegen, waar iedereen aan het dansen was. Ik kwam een superleuke groep mensen tegen waar ik mee heb gedanst en daarna vroegen ze of ik mee ging naar een bar voor een pint (Guinness, maar voor mij Cider :)). Heel gezellig! Blijkbaar volgden zij allemaal Engelse lessen in Dublin en iedereen dacht dat ik ook op die school zat en vroegen of ik nieuw was. Ontzettend gelachen! Toen kwam Lisa aan in Dublin en zijn we op stap geweest in het veeeelste drukke Temple Bar. Daar kwam ik er ook achter waarom de uitspraak "Kiss me, I'm Irish" zo populair was... Alle jongens/mannen zien St. Patricksday als de uitgelezen kans om iedereen zo maar te kussen! Heel veel gasten liepen ook met zo'n t-shirt, stropdas, sjaal of andere versiering met die tekst erop. De dag erna kwam Ilona vanuit Belfast. Onszelf opgedost in het groen en naar de parade gekeken. Het was een soort van carnavalsoptocht, maar ik had het veel groter verwacht. Blijkbaar wordt het ook vier dagen gevierd en meer in de vorm van overal op straat live muziek, theateracts etc. Tof om meegemaakt te hebben!

Het weekend erop was een van de eerste echte lentedagen in Ennis, met een heerlijk zonnetje. Ik ging weer op pad met de Spaanse groep. We besloten dan ook te gaan picknicken bij een meer in Killaloe, een heel mooi stadje. Deze stad heeft een tweelingzus aan de andere kant van de rivier, genaamd Ballina. Het lijkt één wat grotere stad, maar eigenlijk zijn het er dus twee. Je komt vanuit de bergen langs de rivier de steden binnen gereden, dat alleen al is prachtig!!
Op zondag gingen we met z'n vieren hiken in de Burren, een kalksteengebied ten Noorden van Ennis. We deden een route van 7,5 kilometer en het was wel flink aanpoten. Je loopt namelijk op de kalkstenen in een berggebied. Warm dat het was… Maar wat een super uitzicht en een overwinning dat we de top behaald hadden!!

Het laatste weekend van maart gingen Lisa en ik naar Galway. Wat een pret!!! Zaterdagmiddag gingen we naar een musical waar ook tapdance in zat, dat is typisch Iers. ’s Avonds op stap, waarin de klok een uur werd verzet en toen was het ineens vijf uur ’s ochtends, haha. U begrijpt dat we de volgende ochtend niet zo fit waren. Het was echt shitweer geworden, dus een kleine stadswandeling en koffie waren de hoogtepunten van de dag. Mooi weekendje.

Tot zover mijn avonturen. Ik zal wat foto’s uploaden en niet getreurd, het volgende verslag doe ik de maand april! :)

  • 06 Mei 2015 - 22:15

    Maja:

    Hoi Sophie,

    Heb weer met veel plezier jouw verslag gelezen!
    Wat maak je veel mee! Het is niet alleen op de kindjes passen!
    Je ontmoet veel mensen zeg! Ik had niet gedacht dat dat zo gemakkelijk zou gaan!
    Leuke foto's en ook van de omgeving.
    Jammer dat je ouders niet komen omdat je moeder het toch niet aandurft.
    Maar gelukkig dat je volgende maand alweer naar Nederland komt en je kunt natuurlijk ook vaak skypen!
    Sophie, ik blijf je volgen en wens je nog een fijn verblijf in Ierland!

    Veel groetjes, natuurlijk ook van Frans
    Maja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 941
Totaal aantal bezoekers 3669

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 01 Juli 2015

The Dutchie in Ireland

Landen bezocht: