Dagtripjes & Spaanse meiden - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu Dagtripjes & Spaanse meiden - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu

Dagtripjes & Spaanse meiden

Blijf op de hoogte en volg Sophie

18 Februari 2015 | Ierland, Ennis

Hi there! De afgelopen week zijn er weer veel nieuwe en leuke dingen gebeurd! De eerste twee dagen van vorige week heb ik de eerste twee dagen gewerkt en daarna was ik twee dagen vrij (heel vervelend). Op woensdag ben ik naar Bunratty Castle gegaan, dat iets ten zuiden van Ennis ligt. Het is een kasteel uit 1600 met een park erbij, dat me erg deed denken aan het Afrikamuseum. Er waren welgeteld vijf mensen in het park: een eenzame ierse jongen, een stel uit Frankrijk en nog een ander stel. Best wel creepy om je in eentje door zo'n groot en verlaten kasteel rond te dwalen! Maar wel super mooi! Het park was ook echt heel goed onderhouden en er liepen allerlei Ierse dieren rond, zoals Ierse wolfhonden, schapen en herten. Echt leuk! Ook heb ik ervaren dat Ierse mensen totaal niet van de tijd zijn. Het is heel normaal als een bus met twintig (!) minuten vertraging pas langs jouw bushalte komt. Maar je hoort hier niemand klagen! Het zijn hele vriendelijke en lieve mensen. Op de straten zie je niets dat vernield is en geen graffiti, alleen prachtige muurtekeningen.

Donderdags besloot ik om naar Limerick te gaan, dat is een plaats ook ten zuiden van Ennis. De eerste indruk was erg mooi, wederom met een kasteel en een rivier dwars door de stad. Lekkere koffie gedronken (romig, in plaats van waterig. De koffie hier smaakt vaak naar americano..? Bah) en de winkelstraat verkend. Oooohhhh het leek wel alsof ik in Jersey Shore was. Ik heb nog nooit zoveel oranje mensen gezien! Allemaal in oversized t-shirts, slenterend achter een buggy of meiden met strak naar achter gekamd haar in een te korte sportlegging met hardloopschoenen. Er blijken hier heel veel 'rough people' te zijn, een beetje het asocialere volk. Een beetje zoals het uitgaansleven in Oss, hahah. Sjakies zijn het. Voor lunch at ik in een soepcafé, waar ze alleen maar soep serveren. Echt een super leuk concept! Ik heb nog nooit zoiets gezien. Daarna een ronde gelopen door de stad, langs het water en het kasteel en een kerk. Wel mooi, maar ontzettend grauw en somber.

Vrijdagavond ben ik voor het eerst met Spaanse meiden uit geweest. We gingen naar een pub waar ook vaak live muziek is, erg leuk!! Het heet Knox. Wel grappig want al die meiden drinken Heineken. Wijn is hier blijkbaar duur en niet zo lekker, dus ik dronk cider! Ieren dansen blijkbaar niet echt, maar die Spaanse meiden gelukkig wel! Was een erg gezellige avond.

Zaterdags een beetje uitgeslapen en niet meer zo veel gedaan. Ik zou eigenlijk maar dezelfde groep weer wat gaan doen, maar het was allemaal mega vaag. 's Avonds had Mascha sushi voor ons twee besteld bij een vrouwtje die dat op aanvraag maakt. Nommm lekker!!! Heb toen met Paul en Mascha een stuk van de Grammy Awards gekeken; ook leuk!

Zondags ben ik wel met de meiden meegegaan. Ze vroegen me mee uit om bij een vriend thuis te ontbijten en daarna zouden ze nog wel zien wat ze gingen doen. Die vriend komt uit Slowakije en heeft een eigen appartement, dus dat is wel handig! Er waren super veel andere Spaanse meiden (die onderling best veel Spaans spreken, helaas haha) en zijn buurman, een jongen uit Italie, was er ook. De Italiaanse jongen, Vanesa (straatgenootje) en Ana (Spaans meisje met een auto) en ik gingen eerst koffie drinken in de stad. Daarna kwam de rest ook en gingen we met z'n allen nog even naar een pub. Uiteindelijk waren we met een groep van 12! Daarna gingen we naar de supermarkt om inkopen te doen om zelf wat eten klaar te maken bij die Slowaak thuis. Hij had een of ander spel, wat mij wel deed denken aan party&co, en dat hebben we toen met nog wat mensen gespeeld. In die groep zitten namelijk ook wat mensen van het platteland dus die moesten bijtijds weer naar huis. Al met al erg gezellig!!

Deze week begon verder wat minder feestelijk. Allebei de kinderen zijn namelijk ziek. Maandag heb ik verder de hele dag binnen gezeten en tv gekeken want veel meer dan dat zat er niet in. Toen Paul aan het einde van de middag thuis kwam was ik dan ook blij dat ik even naar buiten kon voor een frisse neus. Maandag was ook de dag dat ik een appje kreeg van een ander Nederlands meisje! Blijkbaar had zij iemand uit die vriendengroep ontmoet en die had mijn nummer aan haar gegeven. Superleuk! Die Spaanse meiden blijken namelijk nogal lui te zijn en in het weekend niet veel verder te komen dan Ennis en omstreken. Binnenkort ga ik voor het eerst met haar wat afspreken, echt heel leuk en ook wel spannend!

Tot zo ver dit verslagje weer!

  • 18 Februari 2015 - 15:36

    Marye:

    Jij bent echt goed bezig, sociaal diertje dat je bent ;) Kei leuk om te lezen! xxx

  • 19 Februari 2015 - 11:02

    Chris:

    Mooi verslag weer, geniet ervan! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 3660

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 01 Juli 2015

The Dutchie in Ireland

Landen bezocht: