Set the date - Reisverslag uit Heesch, Nederland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu Set the date - Reisverslag uit Heesch, Nederland van Sophie Rakt - WaarBenJij.nu

Set the date

Blijf op de hoogte en volg Sophie

30 December 2014 | Nederland, Heesch

Vrijdag 30 januari. Van je een, twee en hoppetee.

Afgelopen zaterdag was het dan zover. Na een kneuterige kerst was ik er helemaal klaar voor: de ontmoeting met mijn gastgezin. Het weer daarentegen had heel wat anders in gedachten. Een dik pak sneeuw gooide mijn plannen in de war want geen een trein in het zuiden reed nog! Dus de volgende dag gelukkig in de herkansing. Ik werd meteen heel hartelijk ontvangen door Mascha, de moeder van het gezin. Ik was mijn sneeuwschoenen nog aan het uitdoen, toen ik van binnen iemand hoorde roepen 'OMG she's here, I'm so exciteeeedddd!'. Mijn hart smolt een beetje, echt superlief! Voor iedereen was het natuurlijk wel even spannend, maar de meegebrachte bloemetjes deden het erg goed en al gauw daarna gingen we spelen met het eigen winkeltje van de kinderen met een kopje koffie (brabantse gezelligheid!). Al snel ging het over 'wie mag naast wie zitten' aan de eettafel tot 'kunnen we aaaalsjeblieft naar buiten want er ligt sneeuw en ik wil graag naar buiten'. Dus na een heerlijke kop zelfgemaakte kippensoep gingen wij (Paul, Mascha, Harlow en Rae) naar buiten. Daarna wilden ze me heeeellll graag hun slaapkamer laten zien. En de iPad. En de boekjes van Dikkie Dik. Echt heel schattig! Het was echt heel leuk en voelde geen moment vervelend. Het leek wel alsof de kinderen me meteen volledig geaccepteerd hadden als 'nieuweling' in het gezin. Daarna ben ik naar huis gereisd en 's avonds meteen maar naar vluchten gekeken. En geboekt. Yeah!

Zo had ik vandaag ook mijn allerlaatste werkdag bij PERRON-3. Na toch een ruim jaar daar gewerkt te hebben was het wel een klein beetje gek om definitief de deur daar dicht te doen. Het was een klein maar fijn afscheid met een lekker gebakje, mooie bloemen en cadeautjes. Ik had voor alle collega's een klein bedankje gemaakt, wat echt heel leuk ontvangen werd! Dankjulliewel voor alles! :)

Dus vanaf nu is het echt wat ze "counting the days" noemen! Op naar Ennis, Ierland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Actief sinds 26 Nov. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 3676

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 01 Juli 2015

The Dutchie in Ireland

Landen bezocht: